Nieuws over Harry Matser

Formerende partijen maken wethouderskandidaten bekend

Harry Matser

De kandidaat wethouders voor de formerende partijen zijn Harry Matser (GroenLinks), Annelies de Jonge (PvdA), Mathijs ten Broeke (SP) en Laura Werger (VVD). De bekendmaking van de wethouderskandidaten volgt op het integriteitsonderzoek dat vandaag is afgerond. Daaruit blijkt dat er geen belemmeringen zijn om de kandidaten te benoemen. Raadsbreed was de wens om dit onderzoek te laten uitvoeren. Vrijdag 18 mei presenteren GroenLinks, PvdA, SP en VVD het coalitieakkoord en maandag 28 mei vindt het debat over het akkoord plaats en worden de wethouders geïnstalleerd.

Verkiezingsprogramma 2018-2022

GroenLinks Zutphen

21 maart 2018 is het zover. Dan mag je naar de stembus om te kiezen wie er in de gemeenteraad van Zutphen komt. Een lastige keuze, want wie vertegenwoordigt nu het beste wat jij belangrijk vindt? Moet er meer geld naar het zwembad of jongerenhuisvesting, of juist meer geld naar cultuur, infrastructuur of zonnepanelen? Hoe organiseer je huishoudelijk hulp het beste? Wat doen we om meer mensen kans te bieden op een baan? 29 Raadsleden vertegenwoordigen straks weer 47 duizend inwoners in onze mooie gemeente. Ook -júíst- jouw stem telt daarbij.