Nieuws over Patricia Withagen

Concept kandidatenlijst voor 2018!

Concept kandidatenlijst GroenLinks Zutphen

We zijn supertrots op onze concept kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018! Op 31 oktober is het aan onze leden om tijdens de ALV in Dat Bolwerck in Zutphen deze lijst officieel vast te stellen!

Problemen bij het leerlingenvervoer

Regio PlusOV

Dit schooljaar is voor een te grote groep leerlingen en hun ouders niet goed van start gegaan. Voor het eerst werd in Zutphen het leerlingenvervoer geregeld door PlusOV. Dat is een centrale die door 9 gemeenten in de regio is opgericht om het vervoer te plannen en regelen.

Zutphen – Regenboogstad?!

Regenboogvlag

Samen met D66 diende GroenLinks op 9 Mei 2016 de motie ‘Regenboog zebrapad’ in. Al veel steden en dorpen in Nederland hebben een dergelijk zebrapad, waarmee duidelijk gemaakt wordt dat de betreffende gemeente iedereen, ongeacht seksuele voorkeur, met open armen ontvangt en tegemoet wil treden.

Hink-stap-sprong naar Zutphen Energieneutraal

Patricia Withagen

Al ruim vijf jaar werk ik als wethouder aan het energieneutraal maken van Zutphen. Gelukkig vindt in Zutphen niet alleen GroenLinks dit belangrijk, maar is het een breed gedragen ambitie in de samenleving en in de lokale politiek. Gelukkig, want alleen met gebundelde krachten en een lange adem kunnen we die ambitie waar maken. Stap voor stap energie besparen en stap voor stap meer schone energie zo lokaal mogelijk opwekken. En steeds proberen van een stap een hink-stap-sprong te maken, omdat het dan sneller gaat. Twee van die nieuwe stappen wil ik met jullie delen.

Zutphen heeft een nieuw college!

Collegeakkoord gemeente Zutphen

Collegeakkoord ‘Krachten bundelen’ gepresenteerd

Een coalitie van SP, PvdA, GroenLinks, VVD en een lijstverbinding van CDA en ChristenUnie hebben een collegeakkoord gesloten: 'Krachten bundelen'.
Reactie van onze wethouder Patricia Withagen op het akkoord en haar portefeuille in het nieuwe college van Zutphen: