Nieuws van iedereen

Unanieme steun voor Motie ruimte voor WALHALLAb

Afbeelding: WALHALLAb, bron Contact

Het was zaterdagavond (18 november jl). De mensen van WALHALLAb deelden op Facebook dat ze geen oplossing meer zagen in Zutphen voor de huisvesting. Ze hadden ‘fantastische support’ van de gemeente gehad, maar toch waren ze verdwaald geraakt in beleid/subsidies en voor hen te trage en lastig te volgen besluitvorming. Ze waren moe gestreden, de dozen ingepakt en 67 leerlingen kunnen niet meer terecht en 8 thuiszitters zitten weer thuis. Andere steden staan te springen om ook WAL-HALLAbs te creëren, dus daar gingen ze zich maar op richten want in Zutphen lukte het niet.

Verdeeld stemmen over de voedselbank

Voedselbank

"Dreigt de voedselbank te verdwijnen?" vroegen mensen ons naar aanleiding van deze motie en de berichten naar aanleiding van die motie in de media. Even twijfelden of we echt iets gemist hadden, de SP zou toch niet zomaar zo'n motie indienen hierover? Toch wel, want de voedselbank is niet in gevaar.

Reizigers de dupe van fouten PlusOV

PlusOV

Het onderzoeksrapport over PlusOV is helder: er is ontzettend veel fout gegaan bij de vervoerscentrale. De woordkeuze in het rapport is niet mild: “nalatig”, “ongebruiksvriendelijk systeem” en “geringe kennis en ervaring”. Uit het onderzoek blijkt dat er veel moet gebeuren om de problemen op te lossen.

Kandidatenlijst GroenLinks Zutphen

Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van dinsdag 31 oktober, werden door de leden van GroenLinks Zutphen de kandidaten vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Met trots presenteren we deze prachtige lijst.

GroenLinks heeft ambitie grootste partij te worden in Zutphen

Vlnr: Martine Westerik, Irene Kleinrensink, Dolf Logemann, Nicole Bossenbroek, Liza Luesink, Lilly-Ann de Jong, Rogier van Lindenberg, Mirjam Dolfing

Dinsdag 31 oktober hebben de leden van GroenLinks Zutphen het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De ambitie van GroenLinks Zutphen is om bij de gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij in Zutphen te worden. Het doel is om minimaal 5 zetels te halen.

Kan de gemeente facturen sneller betalen?

Invoice

Dat was in augustus onze vraag aan het college (https://zutphen.groenlinks.nl/nieuws/kan-de-gemeente-zutphen-sneller-betalen). Met wat vertraging (hoe ironisch) mochten wij de antwoorden van het college ontvangen. Die stemden ons niet zo vrolijk. Kortweg kwam het er op neer dat het huidige 'vier ogen' beleid gehandhaafd blijft, wat betekent dat het sneller betalen van facturen er niet in zit.

Hier nemen wij geen genoegen mee.