GroenLinks Zutphen

Draag jij graag bij aan het succes van GroenLinks?

Doe dan mee in het permanente campagneteam van GroenLinks Zutphen! Ons huidige campagneteam heeft het zo goed gedaan, dat het zichzelf praktisch heeft opgeheven….  Bijna iedereen zit inmiddels in de fractie!

Voor het kernteam zijn we daarom op zoek naar een Campagneleider, een Vrijwilligerscoördinator, een Activiteitencoördinator en een Communicatie & social media coördinator, die samen voortbouwen op de successen van de afgelopen tijd een campagne waar iedereen enthousiast van wordt!

Naast het feit dat er verkiezingen plaatsvinden voor de Provinciale Staten op 20 maart 2019 en voor het Europees parlement op 23 mei 2019 is vooral een permanente campagne van belang: we willen ons graag constant laten zien in Zutphen. Het bestuur helpen met het organiseren van bijeenkomsten (politiek café, huiskamerbijeenkomsten, kantine meet-ups etc.) zijn bijvoorbeeld aan de orde.

Wij zijn op zoek naar:

Campagneleider:

Campagneteam samenstellen, aansturen & binden; contact onderhouden en aanspreekpunt met fractie / bestuur / landelijk bureau / andere campagneleiders; planning en budgetbeheer algemene campagne; schrijven en bewaken van campagneplan; inspireren, motiveren en activeren; verzorgen van trainingen aan alle vrijwilligers.

Vrijwilligerscoördinator:

Werven van vrijwilligers (leden en sympathisanten); selectie vrijwilligers en coördineren inzetbaarheid; aansturen, activeren en mobiliseren van vrijwilligers. Wijken met kiezers in kaart brengen / data-analyse (i.s.m. landelijk).

Activiteitencoördinator:

Activiteitenplan uitwerken op basis van campagneplan; publieksacties bedenken, coördineren en uitvoeren; verantwoordelijk voor campagnemateriaal (bestellen + beheer); beheer campagnepand.

Communicatie & social media coördinator:

Communicatieplan uitwerken op basis van campagneplan; beheer van sociale Media; verantwoordelijk voor vormgeving van sociale mediaberichten; verantwoordelijk voor persberichten naar lokale media (i.s.m. campagneleider).

Naast het kernteam bestaat het campagneteam uit een grote groep actieve leden en sympathisanten. Deze vrijwilligers zullen zoveel mogelijk worden ingezet bij activiteiten op basis van hun interesses en kwaliteiten. Daartoe zal de vrijwilligerscoördinator van alle mensen die zich aanmelden hun voorkeuren registeren en waar nodig een kennismakingsgesprek met hen voeren.

De functies zijn vrijwillig, maar leveren veel op: Zutphen is aangesloten bij het landelijke campagnetraject, waardoor je veel training, ervaring en nieuwe contacten op kunt doen.

Geïnteresseerd? Mail je motivatie en C.V. naar zutphen@groenlinks.nl.