Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Reizigers de dupe van fouten PlusOV

PlusOV

Het onderzoeksrapport over PlusOV is helder: er is ontzettend veel fout gegaan bij de vervoerscentrale. De woordkeuze in het rapport is niet mild: “nalatig”, “ongebruiksvriendelijk systeem” en “geringe kennis en ervaring”. Uit het onderzoek blijkt dat er veel moet gebeuren om de problemen op te lossen.

2. Een Burgerbegroting, voor wie en waarvoor?

Forumspecial Burgerbegroting

Op donderdag 26 oktober 2017 wordt er een volgende stap gezet richting de te kiezen richting voor een burgerbegroting. In juni 2015 heeft de raad, op initiatief van Christina Oosterhoff, voormalig raadslid van GroenLinks Zutphen, een motie aangenomen over de invoering van een Burgerbegroting. Het heeft enige tijd geduurd voordat door het college iets met de motie heeft gedaan, maar op 26 oktober aanstaande komen we samen voor een forumspecial.

3. Kandidatenlijst GroenLinks Zutphen

Kandidatenlijst GroenLinks Zutphen

Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van dinsdag 31 oktober, werden door de leden van GroenLinks Zutphen de kandidaten vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Met trots presenteren we deze prachtige lijst.

4. Boeren, burgers en het boerenland

Kom op 5 oktober naar Voorst

Het ene na het andere schandaal vliegt ons om de oren; megastallen waar de koe nooit meer naar buiten gaat, embryofabrieken, glysofaat, fypronil, diermishandeling in slachthuizen. Tegelijkertijd beheren de boeren het grootste deel van ons buitengebied. Is de landbouw een belangrijke economische sector. Willen we eten op ons bord. En een mooi landschap en levendige natuur.

5. Verslag: Werkbezoek AZC Zutphen

Asielzoekers Centrum Zutphen

Op donderdagavond 14 september is de raad uitgenodigd bij het AZC aan de Voorsterallee en bij Buddy to Buddy in het oude stadhuis. Wij willen natuurlijk graag weten hoe de kaders die de raad heeft gesteld in de praktijk werken.  Namens GroenLinks zijn André Putker en Irene Kleinrensink aanwezig. Voor wie zelf een kijkje wil nemen: 23 september is er een open dag op het AZC van 12.00 tot 16.00.

6. Problemen bij het leerlingenvervoer

Regio PlusOV

Dit schooljaar is voor een te grote groep leerlingen en hun ouders niet goed van start gegaan. Voor het eerst werd in Zutphen het leerlingenvervoer geregeld door PlusOV. Dat is een centrale die door 9 gemeenten in de regio is opgericht om het vervoer te plannen en regelen.

7. Zutphen is regenbooggemeente!

Zutphen - Regenbooggemeente

Woensdagmorgen zette wethouder Patricia Withagen namens de Gemeente Zutphen haar handtekening onder de intentieverklaring waarmee wij de 47e regenbooggemeente in het land zijn geworden.

8. Nicole neemt je mee naar Leiden

Meet-Up Leiden

Afgelopen woensdag zette GroenLinks een Meet-Up op touw in Gebr. De Nobel in Leiden. Deze avond werd georganiseerd in reactie op het regeerakkoord dat dinsdag werd gesloten tussen de VVD, het CDA, D66 en de ChristenUnie. Namens GroenLinks Zutphen waren Daphne en Nicole hier aanwezig.

Nicole neemt ons mee naar de Meet-Up.

9. GroenLinks heeft ambitie grootste partij te worden in Zutphen

Vlnr: Martine Westerik, Irene Kleinrensink, Dolf Logemann, Nicole Bossenbroek, Liza Luesink, Lilly-Ann de Jong, Rogier van Lindenberg, Mirjam Dolfing

Dinsdag 31 oktober hebben de leden van GroenLinks Zutphen het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De ambitie van GroenLinks Zutphen is om bij de gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij in Zutphen te worden. Het doel is om minimaal 5 zetels te halen.