Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Formatie Zutphen: “In 2030 is Zutphen energieneutraal”

Formatie 21-04-2018

De formerende partijen GroenLinks, SP, PvdA en VVD hebben deze week de eerste contouren geschetst van een nieuw coalitieakkoord. Over een ding zijn ze het nu al eens: “In 2030 is Zutphen energieneutraal”. Dit doel wordt toegevoegd aan de drie hoofddoelen van het ‘Focustraject’ van de gemeente Zutphen.

2. We zijn begonnen!

Raads- en forumleden GroenLinks Zutphen

Na het overweldigende verkiezingssucces gaat de verandering nu pas echt beginnen. Afgelopen donderdag zijn onze vijf raadsleden en twee forumleden officieel geïnstalleerd in de Raad. Een prachtig moment. Hier mogen we met z’n allen ontzettend trots op zijn.

3. Op de bres voor publiek groen

Warnsveld

Nog maar net benoemd als raadslid hoorde ik van een situatie in het lommerrijke deel van Warnsveld waarbij de gemeente een deel van een openbaar bosje had verkocht aan een naburige bewoner.

4. GroenLinks gaat met alle partijen in gesprek

Victor Boldewijn

GroenLinks Zutphen neemt als grootste partij van de verkiezingen in Zutphen het voortouw in de formatie. De verkiezingsuitslag in Zutphen maakt dat GroenLinks in de informatieronde met alle partijen in gesprek gaat. Daarbij streeft GroenLinks naar een gedegen, open en voortvarend proces.

5. Paulus Potterstraat goed op weg

Paulus Potterstraat ruimte voor fietsers en veiligheid

Afgelopen maandag is tijdens het forum onze motie Paulus Potterstraat goed op weg behandeld, naast de moties over de kruising Gerard Doustraat-Jan Vermeerstraat en het verzoek tot het maken van een integraal verkeersplan, waarvan wij mede-indiener zijn.

6. Uitgelicht

21 maart 2018 is het zover. Dan mag je naar de stembus om te kiezen wie er in de gemeenteraad van Zutphen komt. Een lastige keuze, want wie vertegenwoordigt nu het beste wat jij belangrijk vindt? Moet er meer geld naar het zwembad of jongerenhuisvesting, of juist meer geld naar cultuur, infrastructuur of zonnepanelen? Hoe organiseer je huishoudelijk hulp het beste? Wat doen we om meer mensen kans te bieden op een baan? 29 Raadsleden vertegenwoordigen straks weer 47 duizend inwoners in onze mooie gemeente. Ook -júíst- jouw stem telt daarbij.

7. Advies informateurs gepresenteerd

Openbare bijeenkomst 9 april 2018

Maandag 9 april hebben de informateurs Victor Boldewijn en Rosalie Smit in de Burgerzaal het advies gepresenteerd. Liza Luesink kreeg het als fractievoorzitter van de grootste partij overhandigd.