Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Een Burgerbegroting, voor wie en waarvoor?

Forumspecial Burgerbegroting

Op donderdag 26 oktober 2017 wordt er een volgende stap gezet richting de te kiezen richting voor een burgerbegroting. In juni 2015 heeft de raad, op initiatief van Christina Oosterhoff, voormalig raadslid van GroenLinks Zutphen, een motie aangenomen over de invoering van een Burgerbegroting. Het heeft enige tijd geduurd voordat door het college iets met de motie heeft gedaan, maar op 26 oktober aanstaande komen we samen voor een forumspecial.

2. Boeren, burgers en het boerenland

Kom op 5 oktober naar Voorst

Het ene na het andere schandaal vliegt ons om de oren; megastallen waar de koe nooit meer naar buiten gaat, embryofabrieken, glysofaat, fypronil, diermishandeling in slachthuizen. Tegelijkertijd beheren de boeren het grootste deel van ons buitengebied. Is de landbouw een belangrijke economische sector. Willen we eten op ons bord. En een mooi landschap en levendige natuur.

3. Verslag: Werkbezoek AZC Zutphen

Asielzoekers Centrum Zutphen

Op donderdagavond 14 september is de raad uitgenodigd bij het AZC aan de Voorsterallee en bij Buddy to Buddy in het oude stadhuis. Wij willen natuurlijk graag weten hoe de kaders die de raad heeft gesteld in de praktijk werken.  Namens GroenLinks zijn André Putker en Irene Kleinrensink aanwezig. Voor wie zelf een kijkje wil nemen: 23 september is er een open dag op het AZC van 12.00 tot 16.00.

4. Zutphen is regenbooggemeente!

Zutphen - Regenbooggemeente

Woensdagmorgen zette wethouder Patricia Withagen namens de Gemeente Zutphen haar handtekening onder de intentieverklaring waarmee wij de 47e regenbooggemeente in het land zijn geworden.

5. Nicole neemt je mee naar Leiden

Meet-Up Leiden

Afgelopen woensdag zette GroenLinks een Meet-Up op touw in Gebr. De Nobel in Leiden. Deze avond werd georganiseerd in reactie op het regeerakkoord dat dinsdag werd gesloten tussen de VVD, het CDA, D66 en de ChristenUnie. Namens GroenLinks Zutphen waren Daphne en Nicole hier aanwezig.

Nicole neemt ons mee naar de Meet-Up.

6. Concept kandidatenlijst voor 2018!

Concept kandidatenlijst GroenLinks Zutphen

We zijn supertrots op onze concept kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018! Op 31 oktober is het aan onze leden om tijdens de ALV in Dat Bolwerck in Zutphen deze lijst officieel vast te stellen!

7. Kan de gemeente facturen sneller betalen?

Invoice

Dat was in augustus onze vraag aan het college (https://zutphen.groenlinks.nl/nieuws/kan-de-gemeente-zutphen-sneller-betalen). Met wat vertraging (hoe ironisch) mochten wij de antwoorden van het college ontvangen. Die stemden ons niet zo vrolijk. Kortweg kwam het er op neer dat het huidige 'vier ogen' beleid gehandhaafd blijft, wat betekent dat het sneller betalen van facturen er niet in zit.

Hier nemen wij geen genoegen mee.

8. GroenLinks kiest unaniem voor Liza Luesink als lijsttrekker

Liza Luesink

Tijdens een extra Algemene Ledenvergadering op dinsdag 26 september hebben de leden van GroenLinks Zutphen Liza Luesink benoemd als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018. Veel leden en andere geïnteresseerden in GroenLinks verzamelden zich in cafe Uffie’s aan de Houtmarkt, waar zij unaniem hun hand opstaken voor de huidige fractievoorzitter van GroenLinks. Tijdens een volgende ledenvergadering op 31 oktober zal GroenLinks de rest van de kieslijst en haar verkiezingsprogramma vaststellen.

9. Werkbedrijf

Delta Zutphen

Werk is een van de grootste uitdagingen voor Zutphen. Hoe organiseren we werk nu het beste? Het afgelopen jaar is er veelvuldig gesproken over de wens van het college om een werkbedrijf op te richten.