Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Zutphens coalitieakkoord wint 2e prijs op klimaat!

huis lumen

Na Wageningen is het coalitieakkoord van Zutphen het meest concreet over het klimaatbeleid en scoort maar liefst 18 van de 20 punten. “Hoewel de meeste gemeenten in vier jaar tijd enorm vooruit zijn gegaan in aandacht voor het klimaatbeleid, ontbreken echt concrete doelstellingen bij veel Gelderse gemeenten”, aldus voorzitter Asje van Dijk van het Gelders Energie Akkoord. Het is natuurlijk niet vreemd dat Wageningen en Zutphen een positieve uitzondering zijn. In beide gemeenten werd GroenLinks de grootste partij na de verkiezingen van 21 maart 2018.

2. Formerende partijen maken wethouderskandidaten bekend

Harry Matser

De kandidaat wethouders voor de formerende partijen zijn Harry Matser (GroenLinks), Annelies de Jonge (PvdA), Mathijs ten Broeke (SP) en Laura Werger (VVD). De bekendmaking van de wethouderskandidaten volgt op het integriteitsonderzoek dat vandaag is afgerond. Daaruit blijkt dat er geen belemmeringen zijn om de kandidaten te benoemen. Raadsbreed was de wens om dit onderzoek te laten uitvoeren. Vrijdag 18 mei presenteren GroenLinks, PvdA, SP en VVD het coalitieakkoord en maandag 28 mei vindt het debat over het akkoord plaats en worden de wethouders geïnstalleerd.

3. Terugblik ledenvergadering 24 april

Ledenvergadering 24 april 2018

Afgelopen dinsdagavond werd de ledenvergadering van GroenLinks Zutphen gehouden in de IJsselstroom. Hierbij werd onder andere teruggeblikt op de campagne, vertelde Liza Luesink over het informatieproces en de formatie en werd er een brainstormsessie gehouden.

4. Formatie Zutphen: “In 2030 is Zutphen energieneutraal”

Formatie 21-04-2018

De formerende partijen GroenLinks, SP, PvdA en VVD hebben deze week de eerste contouren geschetst van een nieuw coalitieakkoord. Over een ding zijn ze het nu al eens: “In 2030 is Zutphen energieneutraal”. Dit doel wordt toegevoegd aan de drie hoofddoelen van het ‘Focustraject’ van de gemeente Zutphen.

5. Uitgelicht

21 maart 2018 is het zover. Dan mag je naar de stembus om te kiezen wie er in de gemeenteraad van Zutphen komt. Een lastige keuze, want wie vertegenwoordigt nu het beste wat jij belangrijk vindt? Moet er meer geld naar het zwembad of jongerenhuisvesting, of juist meer geld naar cultuur, infrastructuur of zonnepanelen? Hoe organiseer je huishoudelijk hulp het beste? Wat doen we om meer mensen kans te bieden op een baan? 29 Raadsleden vertegenwoordigen straks weer 47 duizend inwoners in onze mooie gemeente. Ook -júíst- jouw stem telt daarbij.