Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Unanieme steun voor Motie ruimte voor WALHALLAb

Afbeelding: WALHALLAb, bron Contact

Het was zaterdagavond (18 november jl). De mensen van WALHALLAb deelden op Facebook dat ze geen oplossing meer zagen in Zutphen voor de huisvesting. Ze hadden ‘fantastische support’ van de gemeente gehad, maar toch waren ze verdwaald geraakt in beleid/subsidies en voor hen te trage en lastig te volgen besluitvorming. Ze waren moe gestreden, de dozen ingepakt en 67 leerlingen kunnen niet meer terecht en 8 thuiszitters zitten weer thuis. Andere steden staan te springen om ook WAL-HALLAbs te creëren, dus daar gingen ze zich maar op richten want in Zutphen lukte het niet.

2. Uitgelicht

21 maart 2018 is het zover. Dan mag je naar de stembus om te kiezen wie er in de gemeenteraad van Zutphen komt. Een lastige keuze, want wie vertegenwoordigt nu het beste wat jij belangrijk vindt? Moet er meer geld naar het zwembad of jongerenhuisvesting, of juist meer geld naar cultuur, infrastructuur of zonnepanelen? Hoe organiseer je huishoudelijk hulp het beste? Wat doen we om meer mensen kans te bieden op een baan? 29 Raadsleden vertegenwoordigen straks weer 47 duizend inwoners in onze mooie gemeente. Ook -júíst- jouw stem telt daarbij.

3. Verdeeld stemmen over de voedselbank

Voedselbank

"Dreigt de voedselbank te verdwijnen?" vroegen mensen ons naar aanleiding van deze motie en de berichten naar aanleiding van die motie in de media. Even twijfelden of we echt iets gemist hadden, de SP zou toch niet zomaar zo'n motie indienen hierover? Toch wel, want de voedselbank is niet in gevaar.

4. Huishoudelijke hulp: het vervolg

Soms spelen er zaken in de raad waar je wel een boek over zou kunnen schrijven, de huishoudelijk hulp is daar een voorbeeld van. Graag geven we jullie wat extra uitleg en vertellen tegelijkertijd hoe ingewikkeld het soms kan zijn als raad een besluit te nemen en ook hoe het weleens niet alleen over inhoud gaat, maar over politieke strategie.

5. Kan de gemeente facturen sneller betalen?

Invoice

Dat was in augustus onze vraag aan het college (https://zutphen.groenlinks.nl/nieuws/kan-de-gemeente-zutphen-sneller-betalen). Met wat vertraging (hoe ironisch) mochten wij de antwoorden van het college ontvangen. Die stemden ons niet zo vrolijk. Kortweg kwam het er op neer dat het huidige 'vier ogen' beleid gehandhaafd blijft, wat betekent dat het sneller betalen van facturen er niet in zit.

Hier nemen wij geen genoegen mee.