Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Terugblikken op ALV 26 september

We mochten 12 personen verwelkomen op deze ALV, waarvoor FC Zutphen dit keer de gastheer was. De reeds gecommuniceerde wisselingen in het bestuur kwamen als eerste aan bod en nieuweling Bas Bresters stelde zich voor. Daar we drie nieuwe gezichten in ons midden hadden, volgde een algeheel rondje kennismaking.

2. Zutphens coalitieakkoord wint 2e prijs op klimaat!

huis lumen

Na Wageningen is het coalitieakkoord van Zutphen het meest concreet over het klimaatbeleid en scoort maar liefst 18 van de 20 punten. “Hoewel de meeste gemeenten in vier jaar tijd enorm vooruit zijn gegaan in aandacht voor het klimaatbeleid, ontbreken echt concrete doelstellingen bij veel Gelderse gemeenten”, aldus voorzitter Asje van Dijk van het Gelders Energie Akkoord. Het is natuurlijk niet vreemd dat Wageningen en Zutphen een positieve uitzondering zijn. In beide gemeenten werd GroenLinks de grootste partij na de verkiezingen van 21 maart 2018.

3. PlusOV! Een pittig dossier!

Toen ik me kandidaat stelde als raadslid was mijn grote voornemen de afstand tussen politiek en de samenleving te verkleinen.  Ik wilde werken aan dingen die er spelen in de stad, die mensen persoonlijk raken.

4. Verkiezingsprogramma 2018-2022

21 maart 2018 is het zover. Dan mag je naar de stembus om te kiezen wie er in de gemeenteraad van Zutphen komt. Een lastige keuze, want wie vertegenwoordigt nu het beste wat jij belangrijk vindt? Moet er meer geld naar het zwembad of jongerenhuisvesting, of juist meer geld naar cultuur, infrastructuur of zonnepanelen? Hoe organiseer je huishoudelijk hulp het beste? Wat doen we om meer mensen kans te bieden op een baan? 29 Raadsleden vertegenwoordigen straks weer 47 duizend inwoners in onze mooie gemeente. Ook -júíst- jouw stem telt daarbij.