Toerisme

Naast de binnenstad heeft Zutphen nog veel meer te bieden. Ook het prachtige landschap en het dorpse karakter van Warnsveld en de Hoven maken onze gemeente aantrekkelijk. Voor toeristen is er is genoeg te doen in Zutphen en omgeving.  Niet alleen voor een dagje, maar juist ook om wat langer te blijven in een van de hotels of B&B’s, of in bijvoorbeeld recreatiepark Bronsbergen. Arrangementen om Zutphen in al haar verscheidenheid te ontdekken komen tot stand als de diverse partijen de handen ineen slaan. Dit wordt nog sterker als intensief wordt samengewerkt met omliggende gemeenten. De verschillende initiatieven  vullen elkaar goed aan. GroenLinks wil actief de samenwerking zoeken.

Speerpunten GroenLinks 2014 – 2018

• Investeren in sterke promotie van Zutphen is nodig om aantrekkelijk te blijven voor toeristen. Dit doen we door in te zetten op één sterk samenwerkingsverband waarin de gemeente, de Toeristische informatiefunctie, ondernemers en organisatoren van evenementen de krachten bundelen.

De ontwikkeling van meerdaagse arrangementen in Zutphen en omgeving aanjagen. De mogelijkheden om slimme, creatieve verbindingen tot stand te brengen, liggen voor het oprapen als de gemeente partijen bij elkaar brengt en uitdaagt tot samenwerken.