Zaterdag 30 januari start GroenLinks Zutphen de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen met een bijeenkomst over sociaal en duurzaam ondernemerschap. GroenLinks Kamerlid Ineke van Gent gaat met verschillende ondernemers in debat over mogelijkheden en belemmeringen.

GroenLinks Zutphen wil duurzaam, sociaal en klein ondernemerschap stimuleren. In het verkiezingsprogramma pleiten zij voor microkredieten voor startende ondernemers en een beter vergunningenbeleid. Klein ondernemerschap is belangrijk voor het karakter van Zutphen en biedt kansen voor mensen in een uitkeringssituatie.

Sociaal en duurzaam ondernemer Henk Smit van Ambachtscentrum Driekant en Johan Luijendijk van ondernemersnetwerk Kamion (tevens kandidaat raadslid van GroenLinks) houden beide een inleiding over hun ervaringen. Daarna zal GroenLinks-kamerlid Ineke van Gent met hen en de mensen in de zaal in discussie gaan over maatregelen op lokaal en landelijk niveau om ondernemerschap te stimuleren.

GroenLinks Zutphen nodigt iedereen die interesse heeft uit om de bijeenkomst bij te wonen. De bijeenkomst start om 13.30 uur in cultureel centrum De Born. De bijeenkomst wordt afgesloten met een borrel voor leden. Rond 16.30 uur geven de kandidaten voor de gemeenteraadscampagne het startschot voor de verkiezingscampagne. Ook wordt dan het campagnemateriaal gepresenteerd.