Meet-Up Leiden

Nicole neemt je mee naar Leiden

Afgelopen woensdag zette GroenLinks een Meet-Up op touw in Gebr. De Nobel in Leiden. Deze avond werd georganiseerd in reactie op het regeerakkoord dat dinsdag werd gesloten tussen de VVD, het CDA, D66 en de ChristenUnie. Namens GroenLinks Zutphen waren Daphne en Nicole hier aanwezig.

Nicole neemt ons mee naar de Meet-Up.

Vanuit Nijmegen, waar Nicole haar studie volgt, vertrok ze met de trein naar Leiden. Hier had ze afgesproken met Daphne om samen de Meet-Up te bezoeken. Voor hen beide was het de tweede bijeenkomst waar ze bij zouden zijn. Eerder waren ze al bij een Meet-Up in Concertgebouw De Vereeniging geweest.

Toen het programma begon, opende Jesse met het opsommen van sectoren die keihard worden geraakt door het voornemen van de regeringspartijen. Het verhogen van het lage BTW tarief met 50% heeft direct uitwerking op onze dagelijkse uitgaven. Voedingsmiddelen worden hierdoor duurder, maar ook o.a. medicijnen, medische hulpmiddelen, boeken, musea, het openbaar vervoer en concertkaarten.

‘Vooral mensen met vermogen gaan erop vooruit. De winstbelasting voor bedrijven gaat omlaag, terwijl de BTW wordt verhoogd’.

GroenLinks komt samen met vele andere partijen in actie en gaat de strijd aan tegen de BTW verhoging. Doe je ook mee? Teken dan het protest op www.geenbtwverhoging.nl

Na de speech van Jesse kregen mensen uit de zaal en via de social media de gelegenheid om vragen aan hem te stellen. Hier werden naast vragen over het regeerakkoord, ook vragen gesteld over integratie, klimaatverandering en onderwijs. De Meet-Up was ook live te volgen via Facebook. De volledige opnamen zijn terug te kijken via Facebook (ook als je geen account hebt).