Na het overweldigende verkiezingssucces gaat de verandering nu pas echt beginnen. Afgelopen donderdag zijn onze vijf raadsleden en twee forumleden officieel geïnstalleerd in de Raad. Een prachtig moment. Hier mogen we met z’n allen ontzettend trots op zijn.

Tegelijkertijd zijn onze informateurs druk in gesprek met alle partijen om te onderzoeken welke partijen nu het best een college kunnen gaan vormen. Het is mooi dat we als grootste partij hier het voortouw in mogen nemen en dat onze open en constructieve houding aanslaat bij alle andere partijen.

Vrijdag zijn de informateurs met alle partijen in gesprek gegaan, ook met ons. Vooraf hebben zij verzocht om per brief een aantal vragen te beantwoorden. Onze brief kan je hier teruglezen. Daarin lees je onder meer dat een Zutphens energieakkoord en een sterk team van wethouders van groot belang zijn voor ons bij de vorming van een nieuwe coalitie.