“ Verandering begint bij jezelf en dat maakt dat ik me politiek voor Zutphen en GroenLinks wil blijven inzetten. ”

De afgelopen jaren heeft Martine zich onder andere hard ingezet voor meer ruimte voor de fiets en het behoud van het ’s Gravenhof als historisch plein. Verder heeft Martine zich actief bezig gehouden met het Sociaal Domein, heel graag wil zij hier de komende jaren mee verder.

Martine heeft het lef om op nieuwe manieren mensen aan te spreken en te inspireren: zo startte zij als eerste een vlog over de dagelijkse politieke praktijk. Haar flinke dosis humor en onvermoeibare daadkracht maken haar een echte verbinder. Martine staat midden in de samenleving en zij schroomt niet om haar visie en mening helder neer te zetten. Haar hart ligt bij het sociaal domein, maar zij voelt ook steeds meer de urgentie om zich met het grotere geheel en het klimaat bezig te houden. Zij heeft de behoefte om hier met het team stevig en met lef voor te gaan staan.

Martine is moeder van Hugo en werkt naast haar werk voor GroenLinks in het praktijkonderwijs:

“Ik voel dat we het met elkaar anders moeten gaan doen, de wereld is aan het veranderen, we worden met elkaar mondiger en weten steeds beter wat we wel en niet willen van de politiek. Dit maakt dat de politiek dient mee te bewegen.

Als inwoner van deze stad heb je een belangrijke stem en daar hoor je als lokale politiek goed naar te luisteren. Maar je dient de politiek ook begrijpelijk te maken en goed uit te kunnen leggen aan je inwoners. Waarom doen we wat we doen? Daar wil ik me voor inzetten. Het is inmiddels 5 over twaalf en we kunnen niet langer wegkijken en de wereldproblemen die ons allen aangaan, alleen bij de landelijke- en wereldpolitiek laten. Ook in het klein, dicht bij huis is de urgentie er om het met elkaar anders en duurzamer te doen. Ik wil dan ook graag participeren en meewerken aan die veranderingen en bijdragen aan een duurzame en sociale samenleving. Het is en blijft belangrijk dat wij onze planeet en dús ook onze stad zo goed mogelijk kunnen doorgeven aan onze kinderen.

Bij GroenLinks voel, proef en zie ik een drive om het anders te willen en te gaan doen. We kunnen niet om de aarde en het sociale heen. Met elkaar en voor elkaar moeten we sterk staan en dat is voor mij GroenLinks. Verandering begint bij jezelf en dat maakt dat ik me politiek voor Zutphen en GroenLinks wil blijven inzetten.”

De portefeuilles van Martine binnen GroenLinks Zutphen

• Werk & Participatie