Wil jij weten wat het is om raadslid te zijn? Kom dan naar onze proeverij!

Vanaf 1 mei kunnen mensen zich kandidaat stellen voor GroenLinks in Zutphen. Tijdens de informatie avond op  12 april bleek grote belangstelling voor en nieuwsgierigheid naar het fractiewerk. Liza Luesink en Victor Boldewijn gaven, aangevuld door andere leden van de fractie van GroenLinks en door de kandidatencommissie, een enthousiast en eerlijk kijkje in de keuken. Het is boeiend werk, het levert je veel op aan resultaat en energie, maar het vraagt ook veel van je. We willen de mensen die overwegen zich kandidaat te stellen dat graag zelf laten ervaren. Daarom organiseren we op donderdag 18 mei van 18.00 tot 22.00 uur De Proeverij in de kantine van de ijsbaan. De avond is bedoeld om te oefenen met de vaardigheden die nodig zijn om het fractiewerk te doen. Centraal staat de vraag ‘Hoe kom je samen tot een GroenLinks standpunt en hoe bereik je zichtbaar resultaat?’. Aan de hand van actuele vraagstukken die voor GroenLinks belangrijk zijn ga je samen met anderen aan de slag. Hoe kom je in gesprek met de samenleving? Hoe krijg je het op de politieke agenda? Hoe bereik je concreet resultaat? En hoe maak je dat zichtbaar? Natuurlijk oefenen we ook met presenteren en met bewust en gericht vragen stellen.

Een mooie gelegenheid dus om te ontdekken of het fractiewerk wat voor je is en bij je past. Interesse? Geef je dan voor 14 mei op via kandidatengroenlinkszutphen@gmail.com. De deelnemers ontvangen ter voorbereiding het programma van De Proeverij.

Voor alle informatie over de kandidaatstelling en de procedure en planning kijk hier

Kandidatencommissie
GroenLinks Zutphen-Warnsveld​